29/07/2025 - Notícies

Èxit de participació i diversitat d’actes a la Festa Major d’Arbúcies 2025

700 persones omplen Can Cassó per tancar la celebració amb el teatre d’en Peyu

Arbúcies ha viscut cinc dies intensos de Festa Major, del 24 al 28 de juliol, amb una programació variada i pensada per a tots els públics. Un any més, la Festa Major ha estat tot un èxit de participació, amb activitats que han omplert carrers i places, i que han combinat la tradició, la cultura i la música amb propostes pensades per a tots els públics.

Un dels moments més destacats d’aquesta edició ha estat el teatre amb l’espectacle La niña bonita, d’en Peyu, que va congregar 700 persones al pati de Can Cassó per viure una gran nit de rialles i per tancar de la millor manera la Festa Major d’Arbúcies. També cal destacar el gran concert de Festa Major amb l’Orquestra Montgrins, amb una gran posada en escena i que va tenir molt bona acollida. 

El pregó d’inici de Festa Major, a càrrec de Ràdio Arbúcies, va donar el tret de sortida a la celebració d’una manera molt especial. Coincidint amb el 40è aniversari de l’emissora municipal, els pregoners van fer un emotiu recorregut pels moments més significatius d’aquestes quatre dècades de ràdio local, mitjançant una selecció de talls d’àudio històrics que van fer vibrar el públic assistent i van posar en valor el paper comunicatiu i social de l’emissora al llarg dels anys.

La programació familiar també ha estat un dels pilars de la festa, amb propostes que han tingut una gran acollida entre els més petits i les seves famílies. Activitats com la festa de l’espuma, la cercavila pels carrers del poble, l’espectacle infantil i la festa aquàtica a les piscines municipals han omplert de somriures i diversió els matins i tardes de la Festa Major.

Tampoc hi han faltat els actes més tradicionals, com el torneig de petanca, les actuacions musicals a la Casa de Repòs, el campionat de tennis taula, el campionat de botifarra, la trobada de corals o la tornaboda amb la Cobla L’Arbucienca al Prat Rodó. En l’àmbit cultural, cal destacar la inauguració de la mostra d’art local Art x Arbúcies, que es pot visitar al Museu Etnològic del Montseny fins al 14 de setembre. El mateix museu també ha estat escenari de l’acte de donació del llibre La mar de prop, de Joan Manyé, i ha organitzat un itinerari cultural dedicat a Santiago Rusiñol, apropant els visitants a la petjada del pintor i escriptor al municipi.

Finalment, les barraques de Festa Major han estat punt de trobada imprescindible per al jovent i no tan jovent durant les nits festives d’Arbúcies. Entre els concerts més destacats hi ha hagut l’actuació de Banda Neon, que va fer ballar el públic amb grans èxits i l’espectacle de Los 80 principales, que va fer reviure els millors temes d’una dècada emblemàtica.